27 Nisan 2012 Cuma

Beyaz eşya sektörü analizi

Güçlü Noktalar


Türkiye genç bir nüfusa sahiptir; bu durum da yeni ev kurup ev aletleri alacak ciftlerin sayısını artırmaktadır
Kalite odaklı üretim Türkiye beyaz eşya sektörünü yurt dışı pazarlarda başarılı kılmıştır.


Zayıf Noktalar


Sektörde devlet teşvikinin kısıtlı olması.
Nüfusun büyük çoğunluğunun halen düşük gelir düzeyine sahip olması ev aletlerini değiştirmek yerine uzun süre kullanmaya yöneltmektedir.

Fırsatlar


Beyaz eşya imalatında kullanılan Cr-Ni metalinin gelecekte Türkiye’de üretilmesi bu ham maddenin ithalatında azalmaya neden olacaktır.

Teknolojik gelişmeler yeni ürünleri beraberinde getirmektedir. Örneğin, 3G teknolojisi, 3G’ye uyumlu cihazların girişini sağlamıştır.

Enerji tasarruflu ürünlere olan talep beyaz eşya sektöründe yeni bir tüketim eğilimi yaratabilir.

Tehditler


Türkiye ve diğer ülkelerde ekonomik krizin yavaş iyileşmesi buzdolabı, bulaşık makinesi, televizyon, mobil telefon gibi ev aletlerine olan tüketici talebini azaltabilir ve temel ihtiyaçlara öncelik verilebilir.
Çok fonksiyonlu cihazlar, diğer taşınabilir cihazlara olan talebi azaltabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder