21 Mayıs 2012 Pazartesi

Beyaz Eşya

Beyaz eşya sektörü dayanıklı tüketim mallarının alt sektörlerinden biridir. Kendi içinde ürettiği ürünler bakımından beyaz eşya sektörü büyük ev aletleri, küçük ev aletleri ve diğer elektrikli ev aletleri olarak 3 ana grupta değerlendirilebilir.

Türkiye'de ilk çamaşır makinesi 1959, buzdolabı ise 1960 yılında üretilmiştir. Bu tarihlerden itibaren beyaz eşya sektörü büyük bir gelişim göstermiştir. Sektör sıkı müşteri bağlılığına sahip güçlü markalar yaratmıştır ve başta Avrupa Birliği olmak üzere dış pazarlarda varlığını güçlendirmektedir.

Tüketicilerin satınalma karar sürecini beyaz eşya ürünlerindeki çok sayıda alternatif etkilemektedir. Firmalar, müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermek ve onları markalarına bağlı hale getirmek için uygun stratejiler geliştirmektedir. Rekabet, gerek ürün özellikleri gerekse diğer pazarlama faktörleri açısından, tüketicilerin lehine gelişme göstermektedir.

Tüketicilerin beyaz eşya satınalma davranışları çeşitli etkenlerin etkisi ile oluşur. Malın nitelikleri, ürünün ya da aracının özellikleri ile tüketicinin özellikleri satınalma davranışını etkileyen başlıca etkenlerdir.

Tüketiciler, kendilerine en büyük faydayı sağlayan markayı tercih etmektedirler. Tercih ettikleri markadan memnun kaldıkları takdirde, sürekli aynı markayı satın alacaklar ve böylece markaya bağlı hale geleceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder